måndag 13 december 2010

Trettonde december

Idag är det den trettonde dagen på Trettio dagar. Temat idag är Den här veckan.

Här kommer då en liten redogörelse för den här veckan. Jag har inget spännande inplanerat så det är en tråkig vecka planeringsmässigt i alla fall men det kan ju ändra sig förstås.

Idag, måndag är det ju Lucia. Varje lucia tittar jag på luciamorgon på tv och då får man alltid en lussebulle och pepparkaka till frukost, inte speciellt nyttigt men det är en liten tradition vi haft sen jag var liten. Efter frukost gjorde jag mig klar och åkte på stan där jag träffade mina arbetskamrater. Vi hade bestämt möte för att gå ut och lussefika. Alltid lika trevligt. Sen hann jag hem i två timmar då jag åt lunch och hann ut på en kort promenad med lilla hunden. Tog en sväng ner på stan igen och var på ett möte, som drog ut på tiden. I lätt panik skyndade jag mig hem för att börja med maten då en vän skulle komma förbi på en snabb middag. Hann bli klar med middagen i tid och hann med att vara lite social också. Sen gick vännen iväg och jag och hunden tog en promenad. Väl hemma igen passade jag på att diska, plocka undan och sen satte jag mig i soffan och myste liten med tända ljus och te. Har tvfri dag på måndagar vilket är mycket skönt faktiskt.

Tisdag har av någon anledning blivit min tvättdag. Så imorgon efter jobbet blir det tvätta av.

Onsdag har jag faktiskt bara jobb inplanerat sen är dagen öppen för förslag.

Torsdag jobbar jag också men har inget inplanerat.

Fredag går jag av klockan 8 på morgonen. Då blir det en promenad hem och sen kanske jag ska ta mig en sväng till gymmet om jag har sovit bra under natten förstås. Annars ska jag nog åka iväg och leta längdskidor och skridskohjälm till mig själv.

Lördag är det jobb igen så då har jag inte så mycket inplanerat. På kvällen på lördag ska jag nog sitta hemma och njuta bara.

Söndag ja, kan ni gissa vad som händer då? Jobb! Men lite trevligheter på jobbet ska det nog kanske bli om allt går som planerat. Då ska hela personalgruppen komma och äta julbord på jobbet. Det är i alla fall något att se fram emot.

Så ser min vecka ut. Inga storslagna planer här inte. Mest bara jobb...

Men nästa vecka då är det semester! :-)

Inga kommentarer: