onsdag 1 december 2010

Första december

Under trettio dagar ska man skriva enligt ett givet tema om dagen. Idag den första december 2010 är temat Om mig.

Jag bor sedan tolv år tillbaka i Uppsala. Jag flyttade hit för att studera som så många andra. Innan jag kom till Uppsala bodde jag i en liten stad i Norrland, där jag växte upp från fyra års ålder. Innan jag blev norrlänning bodde jag och min familj i Kopparberg i Västmanland, där jag också föddes för en herrans massa år sedan. Jag känner mig dock som en norrlänning i själ och hjärta.

Att det blev Uppsala som blev min hemstad var inte riktigt meningen. Uppsala var inte mitt förstahandsval för studier utan det var Stockholm, av någon underlig anledning som jag inte förstår alls idag. Jag är mycket tacksam att jag hamnade i Uppsala.

Jag bor ensam. Eller det var inte riktigt sant förstås för jag har ju en hund som är en trogen vän. Men många år har jag bott inneboende eller haft inneboende själv. Jag trivs i människors sällskap och skulle kunna tänka mig att bo i kollektiv om alla var lika ordningssamma som mig och gärna lite pedantiska också. Jag gillar inte oordning och smuts. Speciellt inte på toaletter och i kök.

På min fritid tycker jag om att umgås med mina vänner och gör det så ofta jag kan. Det är det som är fördelen med att bo ensam, jag har ingen annan att ta hänsyn till och ingen som efterlyser mig när jag varit ute för länge! Självklart tycker jag om att hitta på saker som min hund också tycker är kul, så vi brukar gå på långa promenader så ofta vi kan. I vinter har jag bestämt mig för att börja åka skridskor igen. Och om jag hittar ett par skidor på loppis eller liknande ska jag börja åka skidor också. Jag älskar att fotografera. Tyvärr är jag inte så bra på det som jag skulle vilja men jag fotar för att jag tycker det är kul och inte för att jag ska visa mina bilder på utställning eller liknande. Men jag har en dröm om att gå en fotokurs någon gång. Det kanske kunde bli av om jag hade ett annat jobb än jag har, så jag fick mer tid över på kvällar och helger.

Det är så mycket som jag tänker berätta om mig själv här. Hoppas ni fått en liten bättre uppfattning om mig. Ha det gott alla ni!

Inga kommentarer: