fredag 10 december 2010

Fredagstema - Det här får mig att skratta

Det är Erica som står för teman i december och idag ska vi skriva om "Det här får mig att skratta".

Jag behöver inte fundera speciellt länge över vad som får mig att skratta då jag just nu befinner mig på en kennel med små hundvalpar som är ca tio veckor gamla nu. Jag skrattar när de busar och leker med varandra. Jag skrattar när de försöker "äta upp" sopen som jag försöker sopa golvet med i valprummet. De små liven får mig att skratta när de springer ut i snön för att göra sina behov och snubblar på sina små men på något sätt lite förstora tassar. Jag skrattar när de ligger och sover märker att jag är inne i deras valprum och helt plötsligt hoppar upp fulla av energi och bus och glädje över att någon finns inne hos dem. De små liven kan verkligen få mig att skratta mest hela tiden. Den glädje de små visar inför livet är berusande, upplyftande och energigivande. Man blir verkligen glad och det går inte att låta bli att skratta när de kommer galopperande mot en.

Jag skrattar också åt andra saker förstås. Jag skrattar åt tokiga upptåg som barn gör med samma entuiasm som valparna här på kenneln. Jag skrattar åt kossorna som blir utsläppta på våren och skuttar runt av glädje. Jag skrattar när fölet springer för första gången och sparkar bakut. Jag skrattar åt min hund när han tar kopplet och hoppar runt som en liten valp inne i hallen innan vi går ut. Jag skrattar åt mammas hundar när de busar med varandra och beter sig som småvalpar de med.

Jag själv har ganska ironisk humor och skämtar själv väldigt ironiskt. De som känner mig vet när jag skämtar medan andra kan ha stora problem att förstå när jag skämtar. Jag skrattar själv åt ironiska skämt och har i stort sett alltid gjort de, eller åtminstonde så länge jag själv förstått ironi.

Det finns förstås massor med andra saker jag skrattar åt men just nu kommer jag inte på så många till.

Tyvärr inga bilder då jag inte bloggar från min egen dator. Kanske kan lägga till en bild på någon av de små valparna när jag kommer hem. Vi får se...

Inga kommentarer: