söndag 12 december 2010

Tolfte december

Idag blir temat i Trettio dagar lätt för mig igen. Jag ska idag berätta för er vad som finns i min handväska. Det bir verkligen enkelt.

Jag hatar handväskor. Jag äger några stycken men verkligen hatar att använda dem. Jag har aldrig förstått vad man ska ha dem till så där till vardags. Jag är en ryggsäcksmänniska. I en ryggsäck får man plats med allt man behöver och bär den på ett sätt som inte irriterar. Handväskor som glider ner från axeln är så otroligt irriterande. Och att hålla handväskan i handen gör att man ser ut som en gammal tant. Det är så fult!

Ännu fulare är alla dessa väskor folk börjat använda som ser ut som stora säckar. Så otroligt missprydande! Jag förstår inte varför man ska behöva ta med sig hela bohaget för när man ska utanför sitt hushåll. Nej, så lite som möjligt att bära med sig det är min melodi. Nycklar, pengar och mobil. Sen är jag redo att gå ut.

Ska jag däremot gå ut på krogen brukar jag ha med mig en väska men mest bara för att. I den har jag då en kam och lite smink utifall mitt smink skulle behöva förbättras under kvällen, vilket jag oftast inte behöver. I alla mina handväskor finns dock kvinnosaker som kan behövas under vissa dagar i månaden, ibland vill ju detta överraska och då står man där och har jag en handväska då så är jag räddad ur en situation som skulle kunna bli oerhört jobbig. Väldigt ofta ligger min kamera i handväskan också. Mina nycklar har jag för det mesta i fickan. Jag skulle förgås om de blev stulna eller borttappade vilket skulle betyda att jag inte skulle komma in till min hund, därför har jag aldrig mina nycklar i väskan.

Nej, det här med handväska är verkligen inte min grej och jag förstår inte att man kan lägga flera tusen på att få en väska med LV(som allt som oftast är skitfula) bara för att man ska ha en designerväska. Jag tycker att väskor kan man köpa på myrorna eller liknande. För de ska ju användas endast vi några få tillfällen. Jag köper gärna handväskor till specifika tillfällen och då får de inte kosta en förmögenhet. Ska jag på bröllop så köper jag billigare väska på loppis för just det tillfället och den måste vara så pass stor så min lilla kamera får plats.

Ja, så när jag har handväska finns däri en kam, lite smink, kameran och lite annat men inte hela bohaget...

Inga kommentarer: