onsdag 15 december 2010

Femtonde december

Vad drömmer jag om? En massa saker förstås vilket jag tror de allra flesta gör. Temat på trettio dagar i dag är just Mina drömmar.

Jag drömmer om att resa. Till en massa ställen. Jag är en mycket nyfiken person och vill se så många platser här i världen. Till mina drömresemål hör Tanzania, Zanzibar, Argentina, Kanada, USA(främst Alaska, South Dakota och New England), Iran, Marocko, Jordanien, Sydafrika, Egypten, Polen(på ridresa), Grekland(man får aldrig nog), Frankrike, Österrike, Kenya, Kap Verdeöarna, Grönland, Island, Japan och några till. Vissa av dessa länder har jag redan varit i men jag drömmer ständig om att åka tillbaka.


Jag drömmer om stora pengar på kontot. Så stora att jag kan åka på alla dessa platser utan att behöva tänka på hur det ska gå ihop ekonomiskt. Jag drömmer om drömvinsten. ;-)
Jag drömmer om kärleken. Att träffa den "rätte". Att få den tvåsamhet som jag längtar efter.
Jag drömmer om att sitta hemma på kvällarna ihopkurad i soffan tillsammans med någon. Jag längtar efter att ha någon att komma hem till som tycker om mig för den jag är.



Jag drömmer om en egen liten familj. Jag drömmer om att bli mamma. Jag längtar efter att få hålla min dotter/son i min famn. Jag hoppas att det händer snart. För jag längtar efter att få ge ovillkorlig kärlek till min dotter/son.








Jag drömmer om ett hus på landet där jag kan ha massa djur. Hästar, hundar och katter. Kanske till och med några få höns som får gå runt på gården och ha det bra.

Självklart behöver jag min drömbil också. Här är den. :-)

Jag drömmer om ett nytt jobb där jag utvecklas och känner att jag gör ett bra jobb. Ett jobb dit jag kan gå varje dag och känna glädje även om det är jobbigt att jobba vissa dagar. Ett arbete där man får uppskattning för det hårda jobb man utför. Ett jobb som jag verkligen tycker om.

Jag drömmer också att alla mina vänner och släktingar ska få vara friska och ha god hälsa. Jag drömmer om god hälsa för min egen del också förstås.

Jag drömmer om ett samhälle där alla går säkra och kan känna sig trygga. Jag drömmer om en värld där alla människor lever i harmoni med varandra men också i harmoni med naturen. Jag drömmer om en värld där fred råder och förståelse för religionen betyder att man lever för att uppnå ett kärleksbudskap och stäva efter fred för alla utan att använda sig av våld, hot och förstörelse. Jag drömmer om en värld där mina barn kan växa upp och känna sig behövda.

Det finns många fler saker jag drömmer om men jag kan inte räkna upp alla här.

Alla bilder är hämtade från google, utom bilderna vid resorna(de har jag tagit själv).

Inga kommentarer: