söndag 19 december 2010

Nittonde december

Nittonde december och temat för trettio dagar idag är Detta ångrar jag. Det här blir ju också ganska enkelt tema för mig.

Jag har en enda regel för mig själv och det är att inte lägga på mig en massa ångest för saker och ting som jag gjort. Så jag har bestämt mig för att allt som jag gjort är en lärdom så det finns inte något att ångra.

Jag har lyckats ganska bra med detta så jag kan inte säga att det finns något som jag ångrar förutom en enda sak. Men det kan jag äntå inte göra något åt nu. Vad jag ångrar är att jag inte pluggade ännu mer när jag gick på högstadiet och i gymnasiet. Men vad spelar det för roll nu?? När jag ändå har lyckats ta mig igenom en högskoleutbildning... Så att ha ångest över något är bara dumt för i slutändan är det bara du själv som kommer ihåg vissa händelser som du mått dåligt över.

Inga kommentarer: