lördag 18 december 2010

Artonde december

Trettio dagar. Och den artonde dagen. Temat idag är Min favoritfödelsedag.

Usch. Jag vet inte om jag ska vara tråkig och säga att jag faktiskt inte har någon favoritfödelsedag. För det har jag inte. Däremot har jag haft några som jag tyckt varit bättre än andra. Och självklart sämre än andra.

En av de sämsta var nog att jag satt på ett flygplan över atlanten när jag fyllde 21. På väg från New York. Inte kul att sitta i ett flygplan då inte.

När jag fyllde 28 firade jag min födelsedag på sydligare breddgrader. Jag var i Moshi i Tanzania och hade det bra. Kanske en av mina bästa födelsedagar faktiskt.

Den trettiofemte födelsedagen firade jag i Belgien i en stad som heter Brygge. Jag var där för att vara med på bröllop då min kompis gifte sig. Jag fick god belgisk choklad i presten och sen fick vi supergod middag förstås.

Kanske är den tjugoåttonde födelsedagen den bästa ändå. Den var så skön och avslappnad. Inget stress eller liknande. Jag fick en visselpipa i trä av mina kompisar som jag var där med och middag ute på en fin restaurang. Visselpipan skulle jag använda när jag jobbade som lärare och vissla på eleverna när de inte lyssnar. Jag har aldrig behövt använda den då jag haft bra elever för det mesta. Men det var en bra present ändå.

Inga kommentarer: