måndag 6 december 2010

Sjätte december

Trettio dagar och trettio små berättelser fortsätter. Jag har äntligen kommit ikapp efter att ha varit bortrest några dagar. Idag är temat Min dag.

Den 6:e december 2010 började med att jag sov ganska länge. Ända till 8.12 då jag tittade på klockan. Sovmorgon är så skönt! Sen gick jag och min hund ut en kort sväng. Frukost blev det förstås också, jag fungerar inte utan frukost!

Efter frukost var det dags att packa ihop allt som jag hade med mig på min lilla resa. Självklart diskade jag efter mig också, för det är ju inte speciellt trevligt att lämna disk framme till nästa gång jag kommer dit. Jag har varit i min sommarstuga under helgen. Jaha, bommat igen sommarstugan och åkte hem. Stannade ungefär halvvägs och handlade lite på Ica Maxi. Där fann jag en parfym som jag gillar så jag köpte den. Jag fick pengar när jag fyllde år för en månad sedan som jag inte har använt men idag tänkte jag att nu skulle jag spendera en liten del av pengarna jag fick. Det blev en parfym från Naomi Campbell.

Sen kom jag så hem till mitt eget hushålle. Jag gjorde lite lunch på en gång när jag kom hem. Det blev Franska gröna linser och korv. Det är fantastiskt gott! Betydligt godare än jag trodde först så det kan rekommenderas. Sen blev det kaffe och pepparkakor till efterrätt.

Vid femtiden åkte jag till min väninna där vi träffades några stycken och fikade igen. Där bjöds det på lussebullar, pepparkakor och glass och självklart kaffe/te. Jag åt glass då inget av det andra var glutenfritt. Egentligen skulle jag väl förstås ha skippat glassen också då den inte var laktosfri men det går ju bra så då kan jag väl fuska lite ibland.

Vid åttatiden åkte jag hem och duschade. Så skönt att vara nyduschad när man ska gå och sova tycker jag. Så nu sitter jag här och skriver ett inlägg. Har precis ätit en äggmacka och druckit lite vatten, fick bli så eftersom jag inte ätit middag idag heller. Och på tv visas just nu Svenska hollywoodfruar. Ska sen sova då det är arbetsdag imorgon.

Inga kommentarer: