fredag 13 november 2009

Fredagstema - underifrån

Det är Simone som står för tema idag och även resten av alla novemberfredagar. Idag har Simone valt att vi ska skriva och visa bilder underifrån. Jag kommer att visa gamla bilder här från ett tema ur fototriss för jag har inga nytagna underifrån bilder. Så jag kör en repris på två bilder. :-)

Underifrån är den här bilden tagen. Förra sommaren var jag och min kompis till botaniska trädgården och hade kameran med för att föreviga alla vackra blommor. Den här blomman tycker jag blev fin med himlen som bakgrund. Om man förstorar bilden så kan man se olika småkryp också...

Ytterligare en bild från samma dag i botaniska trädgården.


Här är en ganska nytagen bild. Den tog jag när jag och min hund var ute på långpromenad och jag fick ett ryck och skulle fotografera ur min hunds synvinkel. Nu är han ju inte direkt en liten hund men det är nog ungefär så här det ser ut. Lite underifrån perspektiv är det väl.

Nästa fredag handlar temat om skyltar så jag hoppas att jag ska finna någon fin skylt under veckan som jag kan fotografera, annars har jag några på lager.

4 kommentarer:

Annika sa...

Fina bilder, vad jag längtar efter sommaren när jag såg dem!

Taina sa...

Detta är verkligen de fotointresserades tema!! Du har fått till riktigt fina bilder. Härligt med en blå himmel som bakgrund.

Önskar dig en trevlig helg!

Fritt ur hjärtat sa...

Fantastisk blombilder. Det är så härligt med show and tell, du har verkligen fått till show:-) Lite synd om hunden tycker jag mitt i allt ihop...

Sparkling sa...

mm..vilka härliga bilder..fröjd för ögat!