fredag 9 december 2011

Vad ska jag göra?

Funderar på det här med bloggandet. Jag har liksom tappat inspirationen att blogga. Det är inte riktigt lika kul längre. Jag vet inte vad jag ska blogga om. Kanske beror det på att det känns som om inspirationen i livet inte riktigt vill vara med mig heller. Jag känner mig lite vilsen.

Jag vet inte vad jag vill göra med något längre. Jag vill byta boende, det vet jag. Känner mig instängd i mitt hem och det tycker jag inte om. Rastlösheten i kroppen behöver få uttryck på något sätt men vilket sätt vet jag inte. Det känns som om jag tappat bort mig själv någonstans på vägen och vägen tillbaka är låååååååång. Jag vet dock att jag är på rätt väg men den är krokig den här vägen. Det finns såå många avstickare som jag skulle kunna göra. Och som lockar mig.

Jag önskar att jag kunde säga rak på vad det är jag vill göra. Så där självklart som vissa av mina vänner kunnat med arbete och utbildning. Jag har vänner som vetat att de skulle bli lärare i typ hela deras liv. Jag pluggade till lärare för att jag tycker det är kul men jag kan inte säga att jag kände det som ett kall att bli lärare. Jag trivs med att jobba med eleverna men det är bara det jag finner kul med jobbet, resten känns oviktigt och irrelevant. Jag tycker om undervisningen men inget annat.

Jag jobbar just nu i ett yrke jag verkligen inte tycker om och jag kräks nästan när jag tänker på att jag måste återvända till jobbet när jag går därifrån. Jag känner ingen inspiration överhuvudtaget på jobbet. Jag gör mitt jobb och jag gör det bra så det är inte det men jag känner ingen inspiration att göra något mer på jobbet än det som är mitt uppdrag.

Jag vet inte vad min dröm är längre. Jag hade klara och tydliga drömmar när jag var yngre, men nu är de som bortblåsta. Jag har gjort två saker jag verkligen har velat göra och det har utvecklat mej mycket. Men nu är jag i något sorts vaccum. Jag känner mig fångad i mitt eget liv.

Jag har gått en kurs, jag har läst självhjälpsböcker, jag har gått hos kurator och jag pratar och pratar med mina vänner. Men jag känner ingen inspiration ändå. VAD ÄR DET SOM HÄNT????

Så till bloggen igen. Jag har tappat inspirationen där med. Jag vet inte längre vad jag ska med en blogg till. Jag hade önskat att bloggen var mer inspirerande för förr tyckte jag det var kul. Jag gillade att vara med på fredagstemat, jag tykte det var kul att fotografera och vara med på fototriss och tisdagstema och ordlös onsdag, men jag har tappat inspirationen. Kanske är det för att jag känner att bloggandet inte ger något längre. Varken den här eller den där jag skriver lösenordsskyddat.

Så jag vet inte hur jag ska göra med livet och bloggen.....

1 kommentar:

Spanaren sa...

Hittade in till dig via Kaelas blogg :-)

Tycker att du ska prova att meditera och kanske det är dags att söka nya bloggvänner som inspirerar dig att söka dig nya vägar. Kan vara genom ord och olika insikter osv.

Ett som är säkert är att du är på väg att ta ett stort steg framåt och innan du vet vad det är så är det naturligt att må som du gör nu ;.)


/kram