fredag 16 december 2011

Har lite lätt panik just nu...

Just nu känner jag hur paniken sprider sig i hela kroppen. Jag vet inte var jag ska ta vägen...
Jag känner hur hela kroppen blir stelare och stelare, hjärtat slår snabbare och magen knyts ihop. Jag har ett lätt ångestpåslag nu. Varför? Jag vill ha ett nytt jobb. Jag får panik när jag tänker på att jag ska söka massa nya jobb och få avlsag efter avslag. Men så är det ju för de flesta när man söker nytt jobb. Och tillslut kommer jobbet med stora bokstäver. Hoppas jag.

Jag trivs inte med mitt jobb men jag vet att jag kan få en utökad tjänst där. Frågan är bara om jag vill. Lönen är värdelös i jämförelse med alla andra jobb jag någonsin haft tidigare och det är inte kul någonstans speciellt eftersom jag inte trivs på jobbet - så mitt jobb är inget kall. Utan ett nödvändigt ont. Jag tycker inte om mitt jobb alls. Och jag vill verkligen ha ett nytt jobb.

Ett jobb där man jobbar från morgonen till eftermiddagen. Inga kvällar eller nätter. Och där lönen talar om att man gör ett bra jobb och att man är värd vart enda öre. Och där semester känns som semester. Jag önskar mig sannerligen ett nytt jobb.

1 kommentar:

Spanaren sa...

Nu ska jag säga något som du får tro vad du vill om ;.)

Önskar man sig något innerligt så önska då dig denna sak av Universum. Memorera och se dig själv vara på detta nya jobb.

Lycka till och God Jul/kram

Ps Jag har länkat in till dig