fredag 10 oktober 2008

Utmaning

1. Mörk eller ljus choklad?
Jag är som barnen - jag har svårt att välja den bästa av två goda ting. Så här är jag fast, kan inte bestämma vilken som är godast, jag gillar både mörk och ljus choklad.
2. Sommar eller vinter?
Förr skulle jag med lätthet ha svarat vinter, nu har jag blivit gammal eller något liknande för helt plötsligt har jag blivit soldyrkare och värmeälskare, så mitt val blir sommar.
3. Hav eller sjö?
Hmm. Jag är rädd för alltför djupt vatten men jag älskar havet. Det luktar så gott och de oändliga vidderna får mig att slappna av. Fast jag gillar ju små mysiga insjöar också.
4. Fredag eller lördag?
Jag måste säga lördag. Då får jag sova utan att bli väckta av klockan. Jag får äta frukost i lugn och ro. Jag behöver inte klä på mig förrän jag själv vill och jag kan faktiskt sitta och läsa en bra bok hela dagen om jag vill....förutom de små stunder som hunden måste ut förstås....
5. Lågklackat eller högklackat?
Jag föredrar skor med klack. Det betyder dock inte att det är nio centimeter hög klack utan en klack. Så jag kanske föredrar lågklackat - huvudsaken är att skorna har en klack av något slag...Kilklack är favoriten bland klackskor.
6. Blogga eller se på tv?
Det beror ju förstås på. Blogga är ju ganska så kul, men att titta på Tv kan ju också vara spännande, undervisande, upplyftande, irriterande, informerande och många andra saker. Och är det Greys anatomy, ja då är det bara tvn som gäller. Här kommer nog det svåra valet igen...
7. Glasögon eller linser?
Glasögon.
8. Förrätt eller efterrätt?
Efterrätt - helt klart!
9. Kvällspigg eller morgonpigg?
Faktum är att jag är både och. Ibland är jag kvällspigg och ibland är jag morgonpigg. Faktum är att jag sover nog i genomsnitt sex timmar per natt så det beror på när jag går och lägger mig om jag är pigg på morgonen eller på kvällen.
10. Skinka eller pizza?
Pizza.
Bonusfråga: Vin eller vin?
Sprit. Jag vet att det alternativet inte fanns men jag kan inte dricka vin...

Den som vill får kopiera frågorna och svara själv.

Inga kommentarer: