fredag 24 oktober 2008

Sjuk

Jaha ja. Ytterligare en fotoutmaning som jag måste anta. Temat är sjuk. Här kommer min bild på temat. När jag är sjuk så behöver jag alvedon, näsdukar, nässpray i överflöd. För att inte tala om de mängder varm dryck som slinker ner i halsen. En film eller en serie och en bra tidning förgyller min trista, tråkiga, outhärdliga vardag lite de dagar sjukdomen tagit ett fast tag i kroppen. Och utan apoteket, vad skulle man göra då?
Det enda jag saknar på bilden är min sjukskötare. Jag vill gärna bli lite ompysslad också,för när jag är sjuk då är det liksom lite synd om mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vilken härlig tolkning! :o)
Precis allt det där skulle jag behöva just nu!
Vad kul att du ville vara med :o)

Anonym sa...

Jag gillar också din tolkning! :-)

Speciellt de trevliga sakerna - tidningar och film blir det ju dessvärre nästan bara tid för när man är just sjuk... <:-)

Ha en fin helg!!! :-)

Majsan sa...

Det enda som jag skulle vilja lägga till är filten som är obligatorisk att svepa om sig oavsett klädsel när jag är sjuk.