söndag 12 oktober 2008

Spetsigt

Jag är såååå besviken. Jag tog en tur ut idag med min lilla kamera i högsta hugg. Solen sken och det var fantastiskt fint väder ute. Vad händer? Jo, jag hinner ta tre foton sen dör batteriet och jag har inga nya med mig. Typiskt. Som tur är fick jag middag hos en väninna som plåster på såren. När jag sedan promenerade hem såg jag massor med spetsiga objekt, men eftersom kameran var out of order så att säga så fick jag vackert promenera förbi och fundera när jag kan fota dessa spetsiga ting... Men eftersom jag så gärna vill vara med i veckans fototriss så får ni några bilder med spetsiga objekt och sen kanske jag kan byta dem.


Jaha...här är mina tillfälliga bilder eller hur det nu blir. Den första är från ett lärkträd. Den andra på palmblad som ju är spetsiga och den sista är en liten ängel med spetsig vinge.

11 kommentarer:

Susanne Lindén sa...

Tack för titten hos mig. Fina trissbilder...favoriten blir ettan. Har också råkat ut för att batteriet tar slut när man tänkt fotografera.
Ha det bra!

Anonym sa...

Tänk att en mjuk ängel kan vara så spetsig.

Det är inte kul när batteriet tar slut eller man glömt ta med sig minneskort, det har hänt mig nu tre gånger i sommar när jag bara tagit med mig "lilkameran"

/Avsändare Margareta

Anonym sa...

Vackert spetsigt hos dig ändå fast batterierna tog slut:-)
Gillar palmbilden lite mer än de andra.. men fantastiska foton.. alla:-) Samma här, då jag var på "resa" genom mina vyer.. batterierna tog slut, tur man har mobilkameran som tar bra foton:-)

Eva sa...

Tack för att du tittade in hos mig.
Jag gillade första och sista bilden bäst. Hmmm..får nog bli ängeln som blir mitt val.
Må så gott!
//Eva

Veronica sa...

Hej där!
Fint namn på din blogg. Inte kul när batterierna tar slut=(.
Men det var jättefina bilder, Gillar palmbilden det ser så härligt ut där.
Ha det gött=)

Jah Hollis sa...

Jamen, dessa duger väl mer än väl. Ängeln uppe på det spetsiga taket gillar jag mest.

Anonym sa...

Tur för mig att dina batterier tog slut, annars hade jag kanske inte fått se den underbara ängeln! Tycker om!
Kramis

Norrsken och stjärnfall sa...

Tack för alla trevliga kommentarer. Jag förstår inte hur jag kunde glömma extrabatterier dock. Går man ut för att fotografera ser man ju till att det finns extra av allt...men inte igår. Ja ja...jag är väldigt glad att ni gillar mina bilder, trots att de inte var vad jag hade tänkt mig att lägga upp. Få se om jag lyckas bättre till nästa fototriss på söndag.

Anonym sa...

typiskt va...eller så glömmer man kameran hemma och så hittar man värsta motivet !
ängeln är min favorit.
ha de!

Anonym sa...

Vilken fin triss !
Fina bilder, jag tycker om änglar så jag tar den som bästa bilden !!
Ha en bra vecka...

Anonym sa...

Fina bilder alla.
Bilden med palmblad tycker jag bäst om, längtar till vämen!