fredag 24 oktober 2008

Skyltar

Dags för fototriss igen. Här kommer veckans tre skyltbidrag från mig. Den första bilden kommer från en nationalpark i Tanzania. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken av nationalparkerna de här grindarna finns. Jag tycker att skylten med elefanten är så fin. Elefanter är mina favoritdjur på savannen tillsammans med de otroligt vackra hyenorna.
Nästa bild är från en handelsträdgård i Hälsingland, Gröna systrar. En mysig trädgård som är väldigt pedagogiskt uppbyggd. Och vacker och inbjudande. Man kan fika i deras inspirerande trädgård medan man funderar på vad man vill göra i sin egen trädgård.

Sista bilden är från Tanzania. Från Kilimanjaro National Park. På skylten kan man se hur högt upp de olika lägren ligger och hur lång tid det beräknas ta för klättringen upp till Uhuru peak mellan de olika lägren.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Var med i en annorlunda fotoutmaning: FreakyFridayFoto!
http://mumari.se/2008/october/freakyfridayfoto-tema-sjuk.aspx

Välkommen :o)

Emma sa...

Gillar elefanten, hade jag haft en grind hade det gärna fått vara en sådan :)
Tack för titten hos mig och ha en trevlig helg :)