fredag 22 augusti 2008

Sveriges närmaste stad


Tänkte skriva ett inlägg om en kort resa jag gjorde igår. Jag och Majsan var till Enköping igår. Vi åkte dit för att äta lunch och även leta efter mysiga inredningsbutiker - och inredningsbutiker fann vi gott om! Så till Enköping kommer jag snart att åka tillbaka till. Dessutom såg jag ett café som jag också vill besöka, men när vi gick förbi det caféet så hade vi precis ätit lunch och var inte speciellt sugna på fika. Caféet heter Tant Gredelins och finns på sandgatan 29. Inredningen var smakfull och rogivande, men jag såg det ju bara utifrån så ni får åka dit själv om ni ska få en uppfattning om det eller vänta tills jag varit där nästa gång.

Vad köpte jag då? Två böcker på Röda korset. Det var allt jag kom hem med. Det mesta som vi hittade var saker som jag vill ha i min lägenhet, men jag var ute efter saker till sommarstugan till mitt sovrum där och jag hittade inte det jag ville ha så då fick det vara. Duktigt va? :-)

Jag var i flera inredningsbutiker men tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på alla. Däremot fann jag Rum1 som hade mycket Marimekko och annat smått och gott. Vackert porslin, fina tvålar och massor med trädgårdsinredning.

Vi passade förstås på att fika på ett konditori som ligger i närheten av tågstationen. Där kom jag ihåg min kamera och var tvungen att fotografera vårt fika. Varm choklad med budapestrulle.... mums ;-) Det behövdes då vi strax innan blivit duschade efter en ordentlig skur med åska.

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Hej!
Kul att du kikade in:) Jag noterar ditt namn i tävlingen också!

Vilka fina fynd du gjorde i garderoben! Jag tänkte försöka rensa jag med. Vem vet vilka fynd man gör:)

Susanne