tisdag 19 augusti 2008

Fyndat i garderoben!

Idag fick jag för mig att jag skulle städa i linneskåpet. Det behövdes verkligen. Usch, jag blir så irriterad på mig själv när jag inte håller ordning för då måste man ju göra jobbet fler gånger än bara en. Idag blev jag dock positivt överraskad när jag städade för där fann jag massor med gamla kökshanddukar och några örngott med vackra monogram.






Det här är vad jag kallar fynd i garderoben eller vad sägs? Tyvärr blev bilderna inte så bra för jag hade en hund som ville ut och göra sina behov och innan jag gick ut så plockade jag undan allt. Ni ser väl ändå hoppas jag. :-)

På torsdag ska jag åka till min grannstad och äta lunch med en väninna som kommer med tåg dit från huvudstaden. Det är lite vardagslyx och jag hoppas att jag kan finna någon trevlig second handbutik där så jag får lite inspiration. Imorgon ska jag på en second hand och se om det skåp jag såg förra veckan finns kvar. Det behöver lite färg och nya dörrhandtag men jag behöver inte fundera alltför mycket innan jag varit dit så jag vet om det finns kvar eller inte. Nu ska jag mysa med en bok och en god kopp te.

4 kommentarer:

Lullun sa...

Åh, om man bara kunde finna sånt i garderoben här. Jättefint!

aurorabuddha sa...

Vilka fina gamla saker du har! Jag har lite sanglinnen som ar broderade av min farmor. For hundra ar sen, sakert. Jag har ocksa en massa knypplade spetsar... och jag vagar nastan inte beratta det har... men en gang for lange sen la jag dom i klorin for att fa dom riktigt vita. Jag var ju inte klok. Dom blev helt forstorda, gulnade. :o(

Sa kul att hitta en annan med Norrsken! Bor du i norr eller langtar till norr, kanske? :o)

Norrsken och stjärnfall sa...

Aurorabuddha; Nej jag bor inte i norr och jag längtar inte heller till norr, däremot är jag intresserad av rymden och sådant så norrsken och stjärnfall passade ganska bra tyckte jag. :-)
Lullun; ja, jag blev mycket överraskad igår när jag städade. Nu undrar jag vad jag kommer att hitta för skatter i förrådet när jag ska städa där!

Majsan sa...

Är det LI eller LÅ eller nåt annat som är broderat i monogrammet i blått?