tisdag 3 januari 2012

Stressa ut julen...



Tänk att jag blir så förvånad över att alla människor kastar ut julen så snabbt. De flesta säger att de har tröttnat på julen. Jag förstår inte vad de menar alls. Och så börjar jag som vanligt med mina vanliga funderingar och kommer fram till att dessa männsikor måste ha en hemskt omysig jul från första början när man kan bli less och tröttna på julen så snabbt efter jul.




I mitt hus får de få saker jag ställer fram till jul vara kvar till Knut för enligt traditionen så är det ju då julen ska åka ut. Och jag fascineras av att så många ska vara så fanatiska i sina traditioner före jul men sen direkt efter jul så har man typ inga traditioner kvar.

Vad hände med julgransplundringen? Jag hänger inte med, men allt som oftast gör jag inte det längre när det gäller traditioner. Folk är så stressade nu för tiden så de kanske inte ens kommer ihåg att det finns en tradition med julgransplundring och om folk inte kommer ihåg det ja, då kommer ju även den traditionen att sakta dö ut. Tänker främst på dem som har barn och barnbarn och inte ger dem de fina traditionerna som faktiskt finns i samband med Tjugonde dag Knut.

Så med det sagt så får mina tomtar, stjärnor och gardiner hänga uppe några dagar till. Jag har inte bråttom att kasta in julen i garderoben igen....

Inga kommentarer: