fredag 12 november 2010

Fredagstema - Upp och ner

Musikanta håller i november månads fredagsteman och idag är temat Upp och ner.

Det första som kom till mig när jag såg vad den här fredagens tema skulle vara var en sång. Och sedan jag satt in teman i bloggen här så tänkte jag att jag kommer nog bara att kunna skriva om den här sången. Jag har försökt komma på något som har med upp och ner att göra utan att kopplas till den här sången men jag har faktiskt inte lyckats för jag återkommer hela tiden till den här sången.

Jag länkar till den här så ni får mer än gärna lyssna på den. :-)

Jag vet tyvärr inte hur man visar klipp från youtube här så ni får klicka själv istället.

Jag tycker fortfarande att den är ganska rolig och jag kan bara säga att jag älskar Astrid och framför allt Emil - men vem gör inte det?
Så det här är mitt bidrag den här veckan. Hoppas ni också gillar låten! Ha en underbar vecka och vi syns förhoppningsvis nästa fredag igen.
Förra fredagen befann jag mig inte hemma och därför blev det inget bidrag från mig då. Jag var nämligen på bröllop i Belgien förra veckan. :-)

Bild från googlebildsök på Emil i Lönneberga

9 kommentarer:

Lotta sa...

Jamen, den låten är ju så bra! Faktiskt nynnar jag på den ganska ofta av någon anledning. Nu ska jag sätta upp dig på min lista med fredagsbloggare! En trevlig helg till dig också :-)

Musikanta sa...

Jag säger som jag skrev till Annika (tror jag), jag skäms över att jag, som är musiker, inte tänkte på denna lilla härliga sång! Men sån tur att det fanns andra som gjorde det! Den illustrerar ju temat perfekt!
Jag önskar dig en skön helg/Musikanta

Fritt ur hjärtat sa...

Absolut den bästa upp och nerlåten:-)

Äventyret framtiden sa...

Håller med föregående kommenterare. En glad härlig låt som man blir uppåt av:)

Annika sa...

Ja, det finns (eller fanns) ingen som skriver som Astrid! Underbart!

Norrsken och stjärnfall sa...

Tack alla för era kommentarer. Jag blir så glad varje gång någon kommenterar här. Det är lika roligt varje gång att läsa vad ni skriver!
Musikanta: Man kan ju inte komma ihåg allt men som du skrev det var tur att vi var några som kom ihåg den här underbara låten. :-)
Fritt Ur Hjärtat: Ja visst är det?!
Man blir verkligen glad av den här sången. Den är ju så tokig och medryckande.

Taina sa...

Hahahaha, den är UNDERBAR och jag är också en stor Astrid Lindgren fan!

Spännande med bröllop ;)

Annika sa...

Den låten är ju så rätt på detta tema!!

Anna, Fair and True sa...

Någon annan skrev också om den låten, jag hade glömt bort den men den är ju söt :)