måndag 15 november 2010

En sann vän!

Idag fick jag ett sms som vände upp och ner på hela min tillvaro. Det var förstås inget positivt sms - det är sällan det när världen vänds upp och ner. I min förtvivlan ringde jag till min vän I. Hon pratade med mig och tröstade mig på allra bästa sätt för att sedan säga: Jag kommer hem till dig om du vill.

Och om jag ville. Hon gjorde i ordning sig och sin dotter och satt sig i bilen och åkte i värsta snöovädret nästan fem mil för att komma hem till mig. DET är verkligen vad en sann vän gör!

Jag är så otroligt tacksam för att hon struntade i sina planer för dagen för att komma och vara hos mig en stund. Vilken vän!

Tack än en gång min vän. Hur ska jag kunna tacka dig tillräckligt???


1 kommentar:

Irene´s hem och trädgård sa...

Men gumman har det hänt något tråkigt:(( Vad skönt att du fick påhälsning!! Inge bra att vara själv om man mår dåligt...Love you!

Kram Irene