torsdag 5 maj 2011

Vilken varg vinner?

Det här är en liten berättelse om klokhet som har cirkulerat på facebook ett tag men igår surfade jag in på Sannas Andrum och fann den hos henne också. Jag insåg att jag också vill ha de på min blogg och sprida denna klokhet vidare. Här kommer den lilla berättelsen:

En indian satt och pratade med sitt barnbarn.

Han sa: ”I alla människor bor det två vargar som slåss.

Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.

Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit”.

”Vilken varg vinner?”, sa barnet.
”Den du matar”, sa den gamle mannen...

1 kommentar:

Irene´s hem och trädgård sa...

Så sant!! Jättebra!! Älskar tänkvärda ord:)) Den snor jag av dej;D