lördag 7 maj 2011

Gamla bilder

Tidig morgon i sommarstugan. Från förra året. Ljuvlig. Längtar dit hela tiden nu. Men nästa helg ska jag bege mig dit, jag och hundarna. Så skönt att få åka dit.











Från trappan med vy ut över sjön. Tidigt på morgonen än en gång. Förstår ni varför jag längtar till min sommarstuga?
















Tre busfrön som varit ute och busat i snön. Parker, Shakira och Ilko. Mina älsklingar.














Här busas det rejält. Dessa tre tycker verkligen om att busa med varandra.















Minstingen i kattsamlingen, som inte är så liten längre förstås. Fritz heter han och är ett äkta busfrö. Och han är inte min utan min mammas och hennes sambos katt.











Honey, min första egna hund, och Shakira. Honey finns inte med oss längre, i år är det tre år sedan hon somnade in. Saknar henne mycket. Hon var en fin hund som levt ett hårt liv innan hon kom hem till mig. Vanvårdad och skadad 26 kg vägde hon när hon flyttade hem till mig. Men hon fick ett bra liv det stackars halvår som hon fick vara med mig. Jag lyckades få upp henne i vikt till 32 kg och alla sår på kroppen försvann. Att hon var så snäll som hon var är ett under. Finaste Honey Bun.




Det här är ett tag sen. Shakira som lite valp. Hon ligger nog och spanar på vad Ilko kan tänka ha för sig..















Lilla Shakira på gräsmattan hos mamma. Ja, Shakira och Ilko är ju mammas hundar.












Det var lite gamla bilder som jag fick av mamma för ett tag sedan. Det är ju alltid kul att titta på gamla bilder. Och Shakira var ju så liten. Tänk vad tiden går fort. Hon fyllde fyra år i år, men det känns som hon har funnits med i familjen för alltid. Å lilla Parker som flyttade till mig för tre år sedan. Kommer knappt ihåg hur det var innan han kom, hur livet var utan honom. Tänk vilken stor plats det tar i livet dessa små djur. Jag är så tacksam för att jag kan ha djur i mitt liv. Livet skulle inte vara lika rikt utan dessa tillgivna vänner!

Inga kommentarer: