söndag 5 september 2010

Plastic Fantastic

Veckans fototriss tema är Plastic Fantastic. När jag gick runt här hemma och tittade efter plast så insåg jag hur omringad man faktiskt är av just plast. Överallt i alla rum i mitt hem finns något som innehåller plast, både mjuk och hård plast. Här kommer mitt bidrag till dagens triss.





Plaståtervinning är ett måste då det blir en hel del plastavfall.

Dessa små färgglada påsklämmorna är bland det bästa jag vet. Jag har väldigt många men ibland finns det bara ett fåtal kvar i korgen(som också är gjord av plast).

Modemet som håller mig uppkopplad med omvärlden har ett hölje av hård plast.

För att titta på ännu fler bidrag i fototrissen klickar du här.

6 kommentarer:

Axart sa...

Snyggt! alla har sine egna tolkningar av temat. Jätteskoj!

Anneli - A'la Foto sa...

Påsklämmorna gillar jag också! De har verkligen förenklat massor! Och de går åt som smör i solsken! Dessutom vill jag gärna bara ha fina färger...absolut inte blått...helst bara illgrönt, gult och orange. Illrosa också men det har jag inte sett!



ha en fin kväll!

Lena sa...

Bra triss!

Ha en fortsatt skön kväll!

/ Lena

@Receptomaten sa...

Klämmorna är alltid slut, hur man än bär sig åt! Kul triss!

Jah Hollis sa...

Det är sannerligen ingen överdrift att säga att vi är omgivna av plast nästan överallt.

Karoleen sa...

Plastklämmorna är mina favoriter. Jag använder dem till allt - de hjälper så himla mycket. Men man har aldrig tillräckligt många tycker jag =)