fredag 9 oktober 2009

Fredagstema - Sport

Fredag igen vilket betyder fredagstema. Oktober månads teman står Pitetjej för. Och den här veckans fredag så är temat sport(har du någon favoritsport, utövar du någon sport, finns det någon sport som du absolut inte tycker om, utövar du helst någon sport eller ser du helst på tv?).

Då ska vi se. Det här kommer bli ett kort inlägg då sport inte är mitt favoritämne. Jag kommer mycket kort att svara på frågorna här ovanför. Ni kommer inte ens att få en bild idag för jag har nog inte en enda som kan representera sport på något sätt.

Jag har ingen favoritsport som jag själv utövar, jag promenerar varje dag istället med min hund, det räcker bra för mig. När jag gick i skolan gillade jag volleyboll och brännboll bäst men om minigolf räknas som sport så är nog mingolf min favorit. Det är jag riktigt bra på dessutom. Däremot har jag favoritsporter som visas på Tv. För mig kommer den viktiga sportsäsongen med snön. När och om jag tittar på sport så är det längdskidor eller slalom, störtlopp eller super G. Helst ska det också vara ett riktigt stort evenemang som OS eller VM. SM är också kul att titta på och när Sverige tävlar mot Finland.
Om det finns någon sport som jag absolut inte tycker om? Hmm...jag tycker inte om fotboll, det är dötrist att titta på. Enda gången jag verkligen har tittat på fotboll var sommaren 1994 och då antar jag att alla vet vad jag pratar om. Om du däremot inte vet så kom Sverige trea i OS i USA den sommaren. Jag gillar inte heller sådana sporter som känns meningslösa som tex biljard och dart. Motorsport tycker jag är trist utom när det är rally. Formel 1 är enormt trist att titta på. Faktum är nog att jag skulle kunna babbla länge om sporter som jag inte gillar men för att inte upprör allt för många så slutar jag här.

För att göra det här inlägget lite roligare så ska jag berätta vad jag tycker om att titta på. Jag gillar skidor, det har jag redan berätta. Jag tycker det är kul att titta på konståkning, isdans, dressyr och hästhoppning. Just nu kommer jag inte på fler.

Så som slutsats här så kan vi säga att jag hellre tittar på sport på TV än utövar det själv.

3 kommentarer:

Sparkling sa...

isdans och konståkning tycker jag också är kul att titta på!

Annika sa...

Nej, inte är vi särskilt sportiga inte men promenader räcker gott, hoppas det blir många sådana nu i höst!

Fritt ur hjärtat sa...

Promenader räcker väl gott. Verkar som de flesta jag kikat hos är ense om att det är rätt tråkigt att titta på sport, men att onståknijg kan vara okej.