lördag 7 mars 2009

Fredagstema - show and tell

Efter många månaders tvekan har jag äntligen bestämt mig för att vara med på fredagstema. Självklart hade jag alldeles för mycket att göra igår för att hinna skriva fredagstemat. Om jag säger att jag skruvade ihop möbler från ett känt svenskt möbelföretag så förstår nog de allra flesta av er vad jag talar om. :-)


Fredagstemats rubrik idag är Min bloggplats och det är Erica som har bestämt mars månads teman.
Min bloggplats är inte speciellt uttänkt. Jag sitter i soffan i vardagsrummet och bloggar framför tv:n. Oftast har jag tv:n igång och tittar på något program som jag har bestämt mig för att se men fastnar istället framför datorn. Där bloggar jag och läser andras bloggar. Jag har insett att jag tycker det är mycket roligare med bloggen och andras bloggar än att titta på tv.
Min bloggplats i vardagsrummet är bekväm framför allt men inte speciellt praktisk. Jag sitter dåligt och har inte tillräckligt med stöd eller ljus för den delen heller, men komforten överväger trots allt det som inte är så positivt med min plats. När mitt vardagsrum fått den renovering som jag väntar på ska jag skaffa ett fint, antikt skrivbord som jag ha min arbetsplats vid. Men än så länge får soffan tjänstgöra som min bloggplats och det är inte alltför illa det.

6 kommentarer:

Marianne sa...

Jag är likadan om jag tar med datorn och sätter mig i soffan, tv:n försvinner i bakgrunden och jag fastnar i bloggvärlden.

Förr när jag pluggade satt jag precis som du, i soffan framför tv:n och spred ut mig överallt. Det var jätteskönt, men då hade man ju inte dator. Nu behöver jag sitta lite bättre för ryggens skull - fast ibland behöver ryggen också att jag sätter mig i soffan. Knepigt det där!

Hoppas att du får ditt efterlängtade antika skrivbord snart!

StrandMamman sa...

Välkommen med på fredagstemat!
Hälsningar från en lördagkvällsoffbloggare :)

Taina sa...

Otroligt hur bloggandet har liksom tagit över TV-tittandet. Själv föredrar jag en fåtölj. I soffan somnar jag bara ;)

Västmanländskan sa...

Känner igen mig i det där - tar med mig dator til soffan och tänker att jag kan läsa lite bloggar i reklampauserna, men det slut med att jag knappt ser tv-programment jag tänkt se.

Maria Berg sa...

För några månader sedan fanns temat blogghörna och det var kul att kika in i alla hem och se var ni sitter tack för att du visade din.
Och spår i snön efter skidor - jag höll på att skriva att här är det ingen snö men tittade ut genom fönstret och nu öser det ner snöblandat.

/MB

Fritt ur hjärtat sa...

sed är, inte måste det vara ett anrikt skrivbord;-)
Välkomen i gänget.