söndag 10 april 2011

Dag 29

Det går sakta men säkert framåt med den här utmaningen Trettio dagar - trettio sanningar. Hur som helst så ska jag skriva om dag 29 nu så har jag bara ett inlägg kvar att skriva och så är utmaningen klar efter ungefär 4 månader. Dag 29:s tema är Mina ambitioner. Ibland tror jag att jag har för många ambitioner. Men det är för att jag egentligen vill uppfylla mitt liv med massa roliga saker och just nu känns det som om mitt arbete suger livet och lusten ur mig. Ja, då förstår väl de flesta att jag inte gillar mitt jobb speciellt mycket. Hur som helst så har jag ambitionen att jag ska finna ett nytt jobb till hösten. Jag arbetar hårt för att nå det målet. Jag ahr en dröm om att jag ska kunna byta inriktning helt och hållet på mitt yrkesval så då krävs det lite arbete av mig för att komma dit. Det innebär att jag också studerar heltid nu samtidigt som jag jobbar heltid. Det tar mycket tid av min fritid så den här terminen har jag knappt något socialt liv alls. Men min ambition är alltså att få ett nytt jobb och då får man jobba mycket för att komma dit. Jag har också en annan ambition som jag ska göra något åt så snart jag fått ett nytt jobb. Då ska jag gå en fotokurs så jag blir bättre(förhoppningsvis) på att fotografera. Jag har alltid älskat att fotografera och vill verkligen bli bättre så nu har jag bestämt mig för att göra något åt det. Så där har ni två av alla mina ambitioner. Det får räcka för den här gången.

Inga kommentarer: