lördag 22 november 2008

Nysnö

Idag har det kommit massor med snö här. Det är så fint ute och hunden blev överlycklig imorse när vi kom ut på vår första promenad. På eftermiddagen tog vi en tur på två timmar i nysnön. Det var så härligt att vara ute i strålande solsken med all snö som gnistrade så fint. Jag hade kameran med mig och det var tur det för dagens Freaky friday(lördag) fototema var just precis nysnö vilket ju passade bra här i alla fall. Jag tror det var första gången jag såg så många människor ute på promenad samtidigt här där jag brukar gå. Oftast så är det jag och andra hundmänniskor och en å annan joggare men idag hade husen tömts på folk och de allra flesta var ute, vilket jag har full förståelse för förstås. Många var faktiskt ute på skidtur också. Bara det finns lite snö så funkar det att åka skidor.

Jaja...till bilden då. Jag hann ta 14 bilder med min kamera innan min alldeles nya batterier tog slut. Gissa om jag blev irriterad?!! Nog trodde jag att nya batterier skulle hålla längre men jag tror min kamera slukar batterier värre än något annat. Jag har gjort av med hundra batterier på väldigt kort tid så det är nog dags att införskaffa nya laddningsbara batterier. Mina gamla har gett upp..... Nu ska jag sluta babbla och ge er en bild.



9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken vacker bild! Vad kul att du är med :o) Ha en trevlig kväl!

Anonym sa...

Vilken otroligt fin bild du tagit! =) /maria_6909

Anonym sa...

Vacker bild. Jag köpte uppladdningsbara batterier för ett tag sedan som är 2650mAh. Det är så jäkla skönt att veta att man har batterier som räcker ett tag

Anonym sa...

Vilket otroligt vackert foto!!!!

Ja...snö i London är ganska ovanligt! Men det är himla vackert när det väl sker!

Anonym sa...

Vilken härligt blå himmel du fick till din nysnö!

Anonym sa...

Åh, så jättevackertvackert!! :-)
Och så himla synd att batterierna svek sen...

Lite fler bilder än så tycker man ju att det borde ha gått att ta med nya batterier, men kylan bidrog kanske också till att det inte höll så länge...?

Uppladdningsbara är absolut mest ekonomiskt! :-)

Anonym sa...

Vilken vacker bild :)

Anonym sa...

Åhh, den var då vacker!
Snö är underbart, så länge det håller sig och inte blir slask.
:)

Anonym sa...

Vad glad jag blir när jag får så snälla kommentarer. Tackar å bockar ödmjukast.